loader image
در حال بارگزاری...
+98-21-44922710 info@irradiator.com
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
Friday 19 April 2024

رادیاتور مسی- برنجی خودرو، مزایا و معایب آن

18 مهر 1400 | بلاگ

 

 

رادیاتورهای مسی – برنجی با دوام و سازگار با هر نوع آب و هوا

رادیاتورهای خودرو از فلزات گوناگونی ساخته میشوند. رادیاتورهای مسی- برنجی خودرو یکی از شناخته شده ترین انواع رادیاتور است. اینگونه رادیاتورها از عملکرد حرارتی بالایی برخوردارند . رادیاتورهای مسی – برنجی از قدیم به دلیل مقاومت در برابر خوردگی و قابلیت تعمیرپذیری مورد توجه شرکت‌های تولید‌کننده خودرو بوده است.
در این مقاله با ما همراه باشید تا با مزایای رادیاتور مسی- برنجی خودرو بیشتر آشنا شوید.

 

مزایا و معایب رادیاتور مسی- برنجی

بررسی مزایا و معایب رادیاتور مسی- برنجی بهترین راه برای انتخاب محصول موردنیاز

رادیاتورهای مسی- برنجی که از ترکیب لوله های برنجی و با لحیم کاری به پره های مسی ساخته می شوند، طیف بسیار گسترده‌ای از خودروهای سواری، ماشین‌آلات کشاورزی، کامیون‌ها، ماشین‌آلات ساختمان سازی را شامل می‌شوند.
انواع رادیاتوهای مسی- برنجی از نظر نوع شبکه به به دو دسته فین تیوب و کروگیت تقسیم می شوند. در رادیاتورهای فین تیوب، پره بصورت تخت است. امتداد لوله ها عمود بر راستای پره هاست و لوله ها از داخل پره ها عبور می کنند. در رادیاتورهای کروگیت، لوله ها از داخل پره ها عبور نمی کنند بلکه پره ها از نوع سینوسی هستند و لوله ها بر روی پره ها قرار می گیرند. در حالیکه مونتاژ رادیاتورهای کروگیت آسان تر است ولی استحکام مکانیکی رادیاتورهای فین تیوب بیشتر است. باید در نظر داشت در شرایط مشابه، انتقال حرار رادیاتورهای کروگیت بالاتر است.

بر این اساس خودروهایی که فعالیت بالایی دارند به دلیل فشار و تولید گرمای زیاد موتور نیاز به رادیاتور مسی- برنجی دارند. از جمله مزایای رادیاتورهای مسی-برنجی می‌توان به مقاومت در برابر خوردگی، تعمیرپذیری و انتقال حرارت بیشتر به نسبت دیگر رادیاتورها اشاره کرد که این موضوع باعث می‌شود توان موتور خودرو به دلیل کار در دمای بهینه، به حداکثر برسد.
از معایب رادیاتور مسی- برنجی می‌توان به خوردگی گالوانیک اشاره کرد که مانند اکثر فلزها اگر در برابر فلز دیگری قرار بگیرد این نوع خوردگی رخ می‌دهد. و یکی دیگر از معایب رادیاتور مسی- برنجی سنگین‌تر بودن نسبت به مشابه آلومینیومی است. البته به دلیل این‌که مس از آلومینیوم 3 برابر مقاومت کمتری دارد و ضعیف‌تر است شرکت‌های تولیدکننده رادیاتور نمی‌توانند لوله‌های مسی را نازک تر از حد مشخصی بسازند زیرا نسبت فین به لوله کم می‌شود و در نتیجه انتقال حرارت با کمترین حالت ممکن انجام ‌می‌شود. مس و برنج از آلومینیوم نرم تر بوده و انعطاف پذیرتر است.

مزیت رادیاتور مسی رادیاتور ایران

شرکت رادیاتور ایران با به کارگیری پرسنل کارآزموده، دستگاههای به روز و استفاده از مواد اولیه با کیفیت، در حوزه رادیاتورهای مسی – برنجی در ایران حرف اول را می‍زند. همچنین این شرکت دارای آزمایشگاه مجهز و مورد تأیید اداره استاندارد بوده و کلیه تست های عملکردی و دوام با برنامه مشخصی روی مواد اولیه و محصولات انجام می‌شود. کلیه محصولات شرکت با کارت گارانتی برای مشتریان ارسال شده و سیستم “صدای مشتری” به خوبی پاسخگوی مشکلات احتمالی خواهد بود. متخصصین شرکت رادیاتورایران برای آنکه رادیاتور بهترین عملکرد را داشته باشد بهینه ترین میزان ضخامت را برای پره های مسی و لوه های برنجی در نظر می گیرند. پس بهترین انتخاب برای جلوگیری از صرف هزینه‌های زیاد خرید و استفاده از رادیاتور مسی- برنجی با کیفیت عالی، خرید رادیاتور ایران توسط مصرف‌کننده است تا هزینه‌هایش را کنترل کند و مشکل جدی برای خودرو پیش نیاید.
این موضوع موجب می‌شود تا شما به عنوان نماینده فروش با خیال راحت‌تری اقدام به فروش محصولات باکیفیت بالای این برند کنید. همچنین شما می‌توانید با مراجعه به سایت رادیاتور ایران هم تنوع محصولات را ببینید و هم از اطلاعات فنی موجود استفاده کنید.
بنابراین با توجه به این‌که شرکت رادیاتور ایران اقدام به تولید انواع محصولات برای خودروهای سبک و سنگین می‌کند و از مس درجه یک با ضخامت بهینه و استاندارد استفاده می‌کند و برای تولید رادیاتورهای مسی خودرو با دوام و کارکرد مناسب در هر آب و هوایی را روانه بازار کرده به نحوی که میزان انتقال حرارت در این نوع رادیاتور قابل قیاس با هیچ برندی در بازار ایران نیست. و جالب است بدانید لوله‌های برنجی با آخرین تکنولوژی موجود در دنیا توسط رادیاتور ایران انعطاف داده می‌شوند و به صورت لوله‌های بادوام در شبکه رادیاتور مونتاژ می‌شوند.
شرکت رادیاتور ایران سبد متنوعی از رادیاتورهای مسی – برنجی دارد که شما فروشنده عزیز بعد از بررسی محصولات می‌توانید اقدام به ثبت سفارش مورد نظرتان کنید.