loader image
در حال بارگزاری...
+98-21-44922710 info@irradiator.com
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
Tuesday 23 April 2024

علائم خرابی درب رادیاتور خودرو چیست؟

29 آبان 1400 | بلاگ

رادیاتور یک نقش اساسی و مهم دارد که آن جلوگیری از داغ شدن بیش از حد موتور است. موتورهای احتراق داخلی هنگام فعالیت، گرمای زیادی تولید می کنند. مایع خنک کننده در خودروی شما در موتور و رادیاتور گردش می کند، گرما را جذب می کند و از هوای عبوری از رادیاتور برای خنک کردن آن استفاده می کند.

اگر رادیاتور شما به درستی کار نمی کند، ممکن است درگیر یک مشکل جدی شده باشد. در ادامه مقاله به سه مورد از علائم خرابی درب اشاره خواهیم کرد.

  1. موتور وسیله نقلیه شما بیش از حد گرم شود

اگر موتور وسیله نقلیه شما به طور مداوم بیش از حد گرم می شود، به خصوص در شرایط رانندگی عادی، یکی از رایج ترین نشانه های خرابی درب رادیاتور است. رادیاتور تنها چیزی است که موتور را خنک نگه می دارد. اما گرم شدن بیش از حد همیشه به این معنی نیست که رادیاتور از کار افتاده است. می تواند یک مشکل ساده مانند تعویض مایع خنک کننده یا مشکل کوچکتر دیگری مانند درب رادیاتور باشد.

  1. در وسیله نقلیه شما مایع خنک کننده نشتی دارد

اگر زمانی که خودروی شما پارک شده است، مایع خنک کننده (معمولاً مایعی به رنگ زرد، سبز یا قرمز روشن) را دیدید که در زیر خودروی شما جمع شده است، به این معناست که مایع خنک کننده نشتی دارد. نشت مایع خنک کننده نشانه مطمئنی است که وجود مشکلی جدی را به ما گوشزد می کند. این مشکل می تواند از درب رادیاتور یا خود رادیاتور یا شلنگ های انتقال مایع خنک کننده باشد.  توجه داشته باشیدکه مشکل نشتی باید در اسرع وقت برطرف شود.

 

  1. سطح مایع خنک کننده پایین

اگر مدام مایع خنک‌کننده را به رادیاتور خود اضافه می‌کنید یا چراغ « مایع خنک‌کننده» روی داشبورد خودروی شما همچنان روشن می‌شود، احتمالاً مشکل سرریز دارید. اگر از شما خواسته می شود که به طور معمول مایع خنک کننده را دوباره پر کنید، باید وسیله نقلیه خود را برای تشخیص فوری نزد یک مکانیک مورد اعتماد ببرید. چرا که ممکن است درب رادیاتور شما خراب شده باشد و مایع خنک کننده سرریز شده و به بیرون می ریزد.

نگه داشتن رادیاتور در شرایط کاری خوب، کلید سلامت و عملکرد کلی وسایل نقلیه شما است.