loader image
در حال بارگزاری...
+98-21-44922710 info@irradiator.com
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
Thursday 18 April 2024

تفاوت های رادیاتور تیبا با پراید در چیست؟

13 آبان 1400 | بلاگ

در این مقاله قصد داریم به بررسی کامل تفاوت رادیاتور تیبا و پراید از نظر ابعاد، طراحی و ظرفیت بپردازیم و به این پرسش پاسخ دهیم که ایا امکان جایگزینی این دو رادیاتور وجود دارد؟ پاسخ کوتاه به این پرسش خیر است.  در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا با تفاوت های جزئی تر این دو مدل آشنا شوید.

 

مشخصات فنی رادیاتور تیبا

نقشه رادیاتور تیبا

خودروی تیبا از یک موتور 1/5 لیتری 8 سوپاپه به ‌روز‌تر از پراید استفاده می‌کند. این موتور با استاندارد آلایندگی یورو 4 قادر به تولید بالاترین قدرت 87 اسب‌بخار در دور 5300 و همچنین بالاترین گشتاور تولیدی 128 نیوتون‌متر در دور موتور 4000 است. در رابطه با موضوع تفاوت رادیاتور تیبا با پراید می‌شود گفت که تیبا با دارا بودن حجم موتور بالاتر به نسبت پراید به مراتب گرمای بیشتری تولید می‌کند و نیازمند رادیاتور بزرگ‌تر برای خنک سازی موتور به نسبت پراید است.

رادیاتور آلومینیومی تیبا از نوع کروگیت بوده و دارای پره‌های لوور دار است و برای جلوگیری از نشتی آب گسکت آب‌بندی روی صفحه رادیاتور قرار داده شده و به مخزن پلاستیکی پرس می‌شود.  از نظر خنک کنندگی موتور و تبادل حرارت فوق العاده عمل می‌کند. البته در تفاوت رادیاتور تیبا با پراید ناگفته نماند که جای پیچ‌ها و همچنین جهت شلنگ رادیاتور تیبا با پراید متفاوت است.

به این نکته باید توجه شود که رادیاتور تیبا پس از صرف زمان طولانی برای تنظیمات نصب روی پراید قابل استفاده می‌شود که ما به خریداران رادیاتور پیشنهاد می‌کنیم برای افزایش راندمان می‌توانند از رادیاتور گرمسیری پراید بهره ببرند و با خرید رادیاتور مخصوص برای پراید که هم به صورت فابریک در جای خود قرار می‌گیرد و به اصطلاح پیچ به پیچ بسته می‌شوند و هم بهبود عملکرد در خنک سازی موتور خودرو پراید را شاهد خواهند بود.

 

جدول مشخصات رادیاتور تیبا 

محصول مشخصات
کد محصول در ایران رادیاتور 150717
ابعاد شبکه 25*548*320
جنس شبکه آلومینیوم
تعداد ردیف لوله و نوع پره 1-کروگیت

مشخصات فنی رادیاتور پراید

نقشه رادیاتور پراید

پراید با دارا بودن موتور 1.3 لیتری با تعداد 8 سوپاپ است. حداکثر قدرت این خودرو به 71 اسب بخار می‌رسد. همچنین حداکثر گشتاوری که موتور پراید ایجاد می‌کند 108 نیوتون متر بوده که از تیبا کمتر است. این خودرو به دلیل کم مصرف بودن و مخصوصا به دلیل تولید گرمای کمتر به نسبت تیبا از رادیاتور متفاوتی استفاده می‌شود. رادیاتور پراید از جنس آلومینیوم و کروگیت است که تبادل حرارت به بهترین نحو ممکن انجام شود.

به همین دلیل با در نظر گرفتن تفاوت های رادیاتور تیبا با پراید و عدم امکان جایگزینی این دو رادیاتور، برای افزایش خنک سازی موتور پراید می‌توان از مدل رادیاتور گرمسیری پراید استفاده کرد که هم متناسب با سیستم پراید ساخته شده و هم بدون هیچ مشکلی در جای خود قرار می‌گیرد. مصرف کنندگان رادیاتور پراید باید توجه داشته باشند که برای خنک سازی هر چه بهتر موتور خودرو علاوه بر خرید رادیاتور متناسب با خودرو باید از مایع رادیاتور باکیفیت هم برای کنترل دمای موتور استفاده کنند. رادیاتور ایران با طراحی بی نظیر رادیاتورهای اختصاصی برای هر خودرو به افزایش راندمان موتورخودرو کمک کرده و همچنین به دلیل طراحی فابریک متناسب با سیستم خودرو پراید راحتی نصب برای خریداران را به ارمغان می‌آورد. خریداران به آسانی می‌توانند از نمایندگان فروش سراسر کشور رادیاتور خودروشان را سفارش دهند و از گارانتی و خدمات پس از فروش شرکت رادیاتور ایران بهره ‌مند شوند.

 

 

محصول  مشخصات 
کد محصول در رادیاتور ایران 144691
ابعاد شبکه 25*383*320
OEM Code Kk139-15-200/ Kk150-15-200/ Kk331-15-200
جنس شبکه آلومینیوم
تعداد ردیف لوله و نوع پره 1 – کروگیت