loader image
در حال بارگزاری...
+98-21-44922710 info@irradiator.com
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
Friday 19 April 2024

علت کم شدن آب رادیاتور ال 90

30 آبان 1400 | بلاگ

کم شدن آب رادیاتور ال 90 را باید با دلایل متفاوتی در نظر بگیرید. ال 90 که به آن تندر 90 نیز می گویند با نام اصلی داچیا لوگان در ایران طرفداران زیادی پیدا کرده است. رادیاتور ال 90 که جزء قطعات فوق العاده کاربردی است، نیز در برخی از شرایط ممکن است با مشکلاتی نظیر کم آبی رو به رو شود. به همین دلیل موتور حرارت بالایی در خودرو تولید می کند. چنانچه رادیاتور وجود نداشته باشد، قطعا دمای بهینه ای را برای موتور نمی توانید در نظر بگیرید. رادیاتور ال 90 از جنس آلومینیوم به همراه مخازن پلاستیکی است، که می تواند در مقابل حرارت عملکرد مطلوبی را ایفا کند. البته رادیاتور آب می تواند، دمای آب درون موتور را کاملا متعادل نماید. خاطر نشان می کنم که جنس آلومینیوم باعث می گردد تا گرما به راحتی دفع گردد. همچنین انتقال حرارت به واسطه رادیاتور به خوبی در قسمت جلوی خودروی ال 90 انجام می پذیرد.

دلایل کم شدن آب رادیاتور اصلی

یکی از دلایلی که می تواند باعث کم شدن آب رادیاتور ال 90 باشد ممکن است خرابی درب رادیاتور باشد. برخی از افراد متأسفانه به این مسأله توجه آن چنانی نشان نمی دهند. هم چنین اگر فن از کار بیفتد می توان آن را یکی از دلایل کم شدن آب رادیاتور ال 90 در نظر بگیرید. باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که خراب شدن واتر پمپ و یا هوا گیری نکردن رادیاتور نیز از جمله عوامل کلیدی کم شدن آب رادیاتور ال 90 به حساب می آید.

متاسفانه مشاهده شده است که برخی رانندگان به خرابی درب رادیاتور هیچ گونه توجهی نشان نمی دهند. در صورتی که خرابی درب رادیاتور یکی از عوامل کلیدی برای کم شدن آب رادیاتور ال 90 به شمار می رود. به همین دلیل باید درب رادیاتور را هر چند وقت یک بار چک کنید. اما ممکن است فن رادیاتور با فرسودگی و یا کهنگی روبه‌رو شود. اگر به فن رادیاتور توجهی نداشته باشید، احتمال نشتی آب رادیاتور بسیار زیاد است. نشتی از بخاری خودرو را نیز باید جزء دلایل کم شدن آب رادیاتور در نظر گرفت.

راهکار جلوگیری از کم شدن آب رادیاتور اصلی

برای جلوگیری از کم شدن آب رادیاتور ال 90، باید نسبت به تعویض آب رادیاتور این خودرو هرچند یک مدت یک بار اقدام کنید. آب رادیاتور مایعی است که برای خنک کردن موتور خودرو مورد استفاده قرار می گیرد. اصولا ضد یخ بر پایه الکل و رنگ های سبز، نارنجی، آبی و قرمز مورد استفاده قرار می گیرد.

آب رادیاتور نقش مهمی را ایفا می‌کند، اگر شما آب رادیاتور را تعویض نکنید، نمی ‌توانید از خاصیت ضد خورندگی که به عمر مفید رادیاتور کمک می کند استفاده کنید. البته ضد یخ را با توجه به آب و هوای منطقه مورد استفاده قرار می دهند. در زمان سرد شدن موتور باید درب رادیاتور را باز کنید و سپس به سراغ تعویض آب رادیاتور بروید. معمولا به قسمت پایین رادیاتور در سمت راست باید مراجعه کنید. همچنین در ابتدا باید مایع قبلی را تخلیه کرده تا بتوانید مایع جدید را وارد کنید. بعد از وارد کردن مایع جدید باید خودرو را روشن و با چند گاز کوچک برای جایگزینی آب جدید نسبت به قدیم مجرا را آماده کنید.

سخن پایانی

ما در این مقاله شما را با دلایل کم شدن آب رادیاتور ال 90 آشنا کردیم؛ چرا که به هر حال نشتی که به واسطه اتصالات به وجود می ‌آید و یا از بخاری ماشین حاصل می شود هر کدام می ‌تواند جزء دلایل اصلی کم شدن آب رادیاتور ال 90 محسوب شود. بهتر است به هیچ عنوان از آب شهری برای تعویض آب رادیاتور خودرو استفاده نکنید که با به وجود آمدن رسوب و مشکلات بعد از آن در رادیاتور روبرو نشوید.

همان گونه که گفته شد معقولانه ترین کار این است که از ضد یخ و آب رادیاتور استاندارد استفاده کنید و اگر خود به هر دلیلی نمی توانید این کار را انجام دهید، بهتر است از فردی متخصص و ماهر بخواهید که هر چه سریع تر مشکل رادیاتور را با تعویض آب رادیاتور برطرف نماید. اما اگر فن از کار افتاده است هر چه سریع تر نسبت به تعویض آن باید اقدام نمایید. چرا که فن یکی از قطعات مهم به شمار می آید و حتما نسبت به بررسی آن برای قطعی شدن یکی از دلایل خرابی رادیاتور باید وارد عمل شوید.